söndag 27 september 2009

underbar helg!

Helgen som jag längtat efter så länge är helt plötsligt över. Den har varit helt underbar, men jag önskar den kunde vart lite längre!

Vi åkte här hemifrån kl 7 i fredags och var framme i Örebro vid 11. Då fick vid supergod tacopaj som martina hade gjort :) Jocke var tvungen att jobba till kl 16 så vi andra begav oss till skopunkten (där jag fick köpt mig ett par stövlar), och sen till mariebergs galleria (Mycket, mycket större än varbergs). Jag fick köpt en bh, ett par trosor, ett nagellack och en klänning :) Det var så himla mycket mer roliga affärer än i tråkvarberg, så martin fick nästan säga till mig på skarpen så jag inte skulle slösa alla pengar samma dag som jag fått dom ;)

Efter att vi gått runt i köpcentrat alldeles för länge enligt pappa och martin åkte vi hemåt för att slappa lite och sen göra oss klara för att åka till jockes föräldrar i mellösa. Där fick vi god mat och lite alkohol. Vi kollade på idol och satt och pratade massa. Dom var hur trevliga som helst :)

Lördag innebar ny dag och nya äventyr ;) Vi gick upp lagom tidigt och åt frukost och fixade oss. Vi åkte sedan till Kopparberg för att gå på Kopparbergs marknaden,(eller marken, som dom säger där uppe). Och vilken marknad sen! Hur stor som helst. Långås och sjönevad har inget att komma med jämfört med detta. Det var jättekul verkligen, fast också väldigt mycket folk! Jag köpte ett navelsmycke, och godissnablar såklart. Jag och martina åkte en rolig, men läskig karusell medans alla andra kollade på ;) fegisar! Vi åt en supergod kycklingrulle och gick sedan runt och kollade lite mer. Martin vann ett rött mjukishjärta som han gav till mig :) Det står I love you på :)
Trötta i fötterna åkte vi sedan hem och slappade lite, eller det gjorde iallafall jag, martina o lizzin. Killarna åkte till garaget en snabbis för martin ville så gärna se jockes och hans kompisars bilbygge.

När dom kom tillbaka var vi klara för att åka till adolfsberg. Jockes ena syster och hennes mann bor där. Vi åt tacos och drack vin, öl och dooleys och hade trevligt :) Mycket prat, skojande och mys med hundar och katter :) Vi kom fram till att vi tycker att Hanna-Lena (jockes syster) och Hans, hennes mann ska komma ner till oss nästa sommar när w&w är! Dom håller ju på mycket med bilar och dom hade aldrig vart på w&w. Det sa vi även till jockes föräldrar och det verkade faktiskt som att dom var lite sugna på det! Jag längtar faktiskt!

Vid 23-tiden kom vi hem till lägenheten igen och somnade ganska snart. I morse blev det frukost och packning, och vid 11 åkte vi hemåt. Det var tråkigt att säga hejdå och tårarna var inte långt bort kan jag säga. Det är så sällan jag träffar min syster och jag saknade inte direkt varberg! Fy för detta stället! Bilresan hem fick förvånansvärt fort, och vi var tillbaka i det gamla vanliga, tråkiga tvååker :(

Tack syster och jocke för en underbar helg, med mycket roliga äventyr :) Jag saknar er redan och jag har faktiskt nästan bestämt mig helt och hållet för att åka med er upp till Örebro över nyår, med eller utan pojkvän! Ses vi inte innan dess så får ni ha det så bra! Jag längtar redan!

puss och kram, jag älskar dig syster! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar